Nova TV, novatv, nova, novabrasov, brasov, nova tv brasov, wordpress, Ştirile Nova TV, Nova Tv Mediaş, Nova As S.r.l,

stiri brasov, ultima ora, scandal, romanii sunt destepti

Nova TV

Clarificari asupra cererii de reexaminare E-mail
(1 vot)
Miercuri, 08 Ianuarie 2014
Pozitia Departamentului pentru Energie privind Cererea de reexaminare asupra Legii pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 57/2013 privind modificarea si completarea Legii nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie. Avand in vedere informatiile eronate incluse in Cererea de reexaminare asupra Legii pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 57/2013 privind modificarea si completarea Legii nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie, Departamentul pentru Energie face urmatoarele precizari:

• Comisia (DG COMP) a confirmat primirea prenotificarii in data de 2 august 2013;

• Prenotificarea este inregistrata in SANI (State Aid Notification Interactive System)sub indicativul SA 37177 2013/PN-Modificari aduse schemei de sprijin prin certificate verzi

In urma transmiterii prenotificarii de catre autoritatile romane, Comisia a apreciat ca „la prima vedere, modificarile supuse atentiei de catre autoritatile romane, nu par sa ridice probleme semnificative in termeni de compatibilitate”. In ceea ce priveste procedurile de lucru in relatia cu Comisia Europeana, precizam ca prenotificarea este o etapa necesara in relatia de informare a Comisiei deoarece da posibilitatea acesteia sa solicite clarificari si informatii suplimentare inainte de luarea unei decizii. In scrisoarea din 3 octombrie 2013, invocata in Cererea Presedintiei, sunt enumerate masurile pentru care se face invitatia de notificare: amanarea temporara a unor certificate verzi pana in 2017-2018; modificari ale mecanismului de ajustare (la supracompensare); limitarea acreditarilor la nivelele stabilite in PNAER; posibilitatea de a solicita garantii financiare la racordare; tranzactionarea certificatelor verzi numai pe piata centralizata; anularea suportului pentru instalatii fotovoltaice pe terenuri agricole; anularea suportului pentru energia livrata peste notificarile orare; preluarea energiei cu certificate verzi pe baza de contracte ferme.

In data de 25 octombrie 2013, s-a intalnit Grupul de lucru constituit pentru redactarea notificarii (Departamentul pentru Energie, Consiliul Concurentei, ANRE, OPCOM, Transelectrica). In urma reluarii dezbaterii OUG 57/2013 in Parlament, care urma sa conduca implicit la modificari, pentru a nu oferi Comisiei spre evaluare masuri contradictorii care sa conduca la reluarea procedurii, notificarea a fost amanata pana la finalizarea dezbaterilor din Parlament si adoptarea legii. Autoritatile au respectat procedurile de comunicare in relatia cu Comisia Europeana. OUG nr.57/2013 reprezinta un act normativ extrem de important pentru romani si pentru Sistemul Energetic National. Nu trebuie sa uitam ca la initierea OUG 57 s-a luat in calcul cresterea necontrolata a preturilor la clientii finali de energie electrica pe seama contributiei pentru energia regenerabila, de la 8 lei in 2011 la 53 de lei per MWh in primul semestru din 2013. In plus, premisele depasirii capacitatilor de racordare si de echilibrare a sistemului energetic national nu pot fi ignorate. Nu in ultimul rand, Romania, similar celorlalte state europene, se confrunta cu o amenintare la nivelul competitivitatii sectorului energointensiv, existand un risc foarte mare de relocare a acestor operatori economici. Ajustarea reglementarilor este imperios necesara, avand in vedere si faptul ca masurile sunt luate in conditiile in care exista toate premisele ca Romania sa atinga din anul 2014 obiectivul national asumat pentru anul 2020 prin Directiva 2009/28/CE privind ponderea energiei din surse regenerabile, de 24% in consumul final brut de energie. In acest context, trebuie sa analizam cu atentie ce inseamna interesul national si cum alegem sa ne aparam consumatorii casnici si industriali.
 
< Precedent   Următor >
. . . . . . . . . . . . . .