Situațiile în care românii nu își primesc garanția pentru sticlele reciclateSituațiile în care românii nu își primesc garanția pentru sticlele reciclate |
Luni, 03 Iunie 2024 | ||||
Potrivit reprezentanților RetuRo, există și situații în care românii nu își pot recupera garanția pentru ambalajele reciclate. Mai exact, aceasta nu va fi restituită către consumatori sau utilizatorii finali, iar operatorii punctelor de returnare nu vor avea obligația de a prelua ambalajul în cadrul acestora, dacă ambalajul returnat:
nu are aplicat marcajul care indică apartenenţa la SGR, respectiv simbolul reprezentativ şi codul de bare prevăzute la art. 24 alin. (1) sau dacă acesta nu este vizibil ori lizibil; nu este returnat întreg ori este degradat sau deformat astfel încât nu se poate stabili apartenenţa la SGR; nu este golit în întregime de conţinut; nu este returnat în termen de maximum 24 de luni de la data publicării pe pagina de internet a administratorului SGR a anunţului privind încetarea introducerii pe piaţă de către producător a produsului respectiv. Dacă lucrurile sunt evidente în ceea ce privește automatele de colectare, în cazul colectării directe, de către comercianții care nu au astfel de dispozitive, nu se poate spune același lucru. Aceștia pot refuza să accepte ambalaje deteriorate sau care au marcajul SGR cu o lizibilitate compromisă, de teamă că, la rândul lor, vor fi puși în situația de a nu-și putea deconta garanțiile plătite la administratorul sistemului.
Hits: 295 |
< Precedent | Următor > |
---|