Fii la curent cu ultimele ştiri din judeţul Braşov, urmăreşte emisiuni de dezbatere pe teme politice, sociale, economice dar şi divertisment. Nova TV & Nova FM - Tu Contezi! *** [email protected] *** PROGRAMELE NOVA TV SUNT RECEPŢIONATE DIGITAL SI ANALOGIC ÎN REŢEAUA RDS - RCS * * * Totul despre pensia Dumneavoastră! Prin CABINETUL DE CONSULTANŢĂ PENSII, acordate de IOAN PAMPARĂU! * * * Consultaţiile se acordă individual pe bază de programare telefonică la 0799 381 924, email [email protected] şi se vor realiza la sediul Televiziunii NOVA din Braşov, str. Alex. Vlahuţă, nr. 8, lângă ITC ***

Provocări in serviciile flexibile si DRT: guvernanță, operațiuni, sustenabilitate

Provocări in serviciile flexibile si DRT: guvernanță, operațiuni, sustenabilitate
(0 voturi)
Miercuri, 29 Ianuarie 2025

Provocări in serviciile flexibile si DRT: guvernanță, operațiuni, sustenabilitate

1. Guvernanță:
Lipsa unui cadru de reglementare clar și integrat în planurile de mobilitate regională și urbană.
Proiectul DREAM_PACE, finanțat de Interreg Europa Centrală, vizează integrarea serviciilor DRT în metodologia SUMP pentru a promova soluții inovatoare.

2. Operațiuni:
Necesitatea integrării DRT cu alte servicii de transport (taxiuri, pooling) și adaptarea la nevoile comunităților locale.

3. Sustenabilitate:
Promovarea colaborării între sectoare, segmentarea mai bună a cererii și dezvoltarea de noi modele de afaceri care implică mai mulți actori.
În ceea ce privește abordările de guvernanță, în multe țări dezvoltarea unui cadru de reglementare care să definească domeniile de aplicabilitate ale acestora și să susțină dezvoltarea lor, inclusiv prin integrarea sistematică în planurile de mobilitate regionale, urbane și metropolitane (PRT, SUMP), lipsește sau este incompletă.
O integrare sistematică în planurile de mobilitate regionale și urbane, ar fi extrem de benefică pentru a face DRT mai important în rețele.
Unul dintre obiectivele proiectului DREAM_PACE (co-finanțat de Interreg Europa Centrală), lansat la începutul acestui an și care va dura doi ani, acoperind șase regiuni din cinci țări europene, este promovarea integrării DRT în metodologia SUMP pentru a susține aspectele inovative ale conceptelor DRT în rețelele de mobilitate regionale.
Operațional  = integrarea cu transportul public, dar și cu alte servicii cu diferite grade de flexibilitate (de exemplu, taxi, pooling și alte servicii informale) este cheia pentru a modula serviciile la cerere în jurul nevoilor comunităților locale și teritoriilor cu caracteristici și obiective diverse, de la îndeplinirea nevoilor de conectivitate până la garantarea accesibilității în zonele izolate și grupurile de utilizatori vulnerabili.
Nu în ultimul rând, din punct de vedere al sustenabilității afaceriI, este esențial să se promoveze sinergii între diferite sectoare de politici, să se segmenteze mai bine cererea și tarifele, să se promoveze noi modele de afaceri collaborative, care implică actori diferiti, acolo unde este cazul.

Concluzie:

Transportul la cerere este o soluție inovatoare pentru accesibilitatea și conectivitatea în mobilitate. Pentru o integrare eficientă, este esențială dezvoltarea reglementărilor, adaptarea la cerințele comunității locale și promovarea unor modele sustenabile de afaceri.

Cristian Radu

 

Networking pentru Viitor - ediția a III-a

Networking pentru Viitor - ediția a III-a
(0 voturi)
Luni, 27 Ianuarie 2025

Casa de Cultură a Studenților din Brașov, în parteneriat cu Brașovul Altfel, organizează Networking pentru Viitor – ediția 3, la sediul din Memo, str. Memorandului nr. 39, miercuri 29.01.2025, începând cu ora 19:00.


Ești student și visezi la o carieră de succes? Ai întrebări despre cum să faci primul pas în lumea profesională sau cum să te dezvolți într-un anumit domeniu?
Networking pentru Viitor revine cu o ediție specială care îți oferă ocazia să afli răspunsuri direct de la profesioniști consacrați. Evenimentul este o sesiune interactivă de întrebări și răspunsuri, liberă și captivantă, unde ai șansa să adresezi întrebări invitaților speciali.

“Suntem la a 3-a ediție a seriei Networking pentru Viitor. Opiniile studenților care au participat la primele 2 ediții ne încurajează să continuăm. Ținând cont că Brașov este un județ cu o industrie puternică, am ales ca această ediție să fie cu invitați de la companii de top din industrie. Îi așteptăm pe studenți în număr cât mai mare.”, a declarat Silviu Achim, directorul Casei de Cultură a Studenților din Brașov.

Specialiștii invitați vor sta la dispoziția publicului pentru 80 de minute de întrebări și apoi pentru încă 30 de minute la o sesiune de networking liber. Aceștia sunt:
1.    Cristina Condrat – Manager Resurse Umane – Bilka Steel
2.    Sorin Bonciu – Coordonator Recrutare – Autoliv
3.    Ana Lupulescu – Manager Resurse Umane – Prodlacta
4.    Mihai Rizan – Specialist Recrutare - Vendax

“Încă de la început ne-am dorit să facem evenimentele altfel. În loc de discursuri ale speakerilor, să mutăm interesul asupra tinerilor din public. Astfel evenimentul are o sesiune de aproape o oră și jumătate de întrebări și răspunsuri, urmată de încă jumătate de oră de networking liber între invitați și tineri. Tinerii care au participat la edițiile anterioare au fost mulțumiți, ceea ce ne-a mulțumit și pe noi și pe invitații aduși în fața lor. Înseamnă că am contribuit real la viitorul lor.”, a declarat Radu Paul, moderatorul evenimentului și președintele asociației Brașovul Altfel.

Fie că îți cauți inspirația, îndrumarea sau pur și simplu vrei să cunoști oameni care îți pot influența parcursul profesional, Networking pentru Viitor este locul potrivit pentru tine. Participă la eveniment!

Găsești aici mai multe detalii:  https://fb.me/e/4p5gIln6y
    

 
PUBLICITATE

Ce sunt serviciile flexibile și DRT?

Ce sunt serviciile flexibile și DRT?
(0 voturi)
Duminică, 26 Ianuarie 2025

Prin servicii flexibile înțelegem acele servicii complementare transportului de masă care adaugă elemente de flexibilitate ofertei de transport în spațiu și timp. În spațiu, aceste servicii se integrează în zonele și relațiile (de exemplu, primul și ultimul kilometru, sau transportul „din ușă în ușă”), care nu sunt deservite de oferta tradițională, iar în timp, ele completează oferta existentă în momente în care serviciile cu orare și trasee fixe sunt costisitoare și ineficiente în satisfacerea cerinței.
Transportul public tradițional operează pe trasee fixe, stații și orare stabilite, în timp ce serviciile flexibile DRT de obicei nu folosesc aceleași trasee, stații sau chiar orare..
Aceste caracteristici fac serviciul DRT mai adecvat în a răspunde nevoilor de mobilitate ale utilizatorilor, nu doar în zonele cu cerere scăzută, ci și în perioadele cu cerere scăzută (weekenduri, sărbători și nopți).

Modele operaționale ale serviciilor DRT
Există patru concepte principale:
1. Deviere de traseu cu stații fixe
Acest model presupune existența unui traseu principal fix, pe care vehiculul îl urmează, dar cu posibilitatea de a devia pentru a ridica sau lăsa pasageri la stații suplimentare, prestabilite. Este o combinație între un traseu fix și flexibilitate localizată, fiind utilizat în zone cu densitate scăzută, pentru a îmbunătăți accesibilitatea.
2. Deviere de punct cu stații fixe
În acest caz, vehiculul operează cu o serie de puncte predefinite (de exemplu, stații), dar traseul dintre acestea variază în funcție de cererea pasagerilor. Această metodă permite o adaptabilitate mai mare comparativ cu modelul precedent și este ideală în zone urbane sau semiurbane cu cerere variabilă.
3. Transport la cerere pe destinație
Vehiculele sunt programate să ofere servicii bazate pe cererea specifică a utilizatorilor către destinații fixe. Este frecvent folosit în contextul unor nevoi recurente, cum ar fi transportul angajaților către un parc industrial sau studenților către campusuri universitare.
4. Transport pur la cerere
Acest model reprezintă cel mai înalt grad de flexibilitate. Nu există trasee sau stații fixe, iar vehiculul răspunde cererilor în timp real, transportând utilizatorii din punctul A în punctul B. Este utilizat adesea pentru servicii premium sau în zone cu densitate foarte redusă.

Piața serviciilor DRT
•    La nivel global, există aproximativ 870 de proiecte DRT studiate, din care, aproape o treime sunt în Europa.
•    70% din proiecte, sunt utilizate în transportul public tradițional, dar există și aplicații precum paratransit sau soluții B2B.
Paratranzitul este un serviciu public de transport partajat, conceput ca o "plasă de siguranță" pentru persoanele care, din cauza dizabilităților, nu pot utiliza autobuzele cu trasee, pentru toate sau unele dintre călătoriile lor. Un diagnostic specific sau utilizarea unui dispozitiv de mobilitate nu garantează automat eligibilitatea pentru paratranzit.
•    Majoritatea proiectelor implică mai puțin de 5 vehicule, dar în Germania, Marea Britanie și Franța există proiecte mari, cu peste 100 de vehicule.
•    Aplicații și beneficii DRT
•    DRT oferă soluții reale pentru conectivitate, mai ales în zonele cu cerere redusă și densitate mică a populației. Utilizările principale includ: servicii nocturne și în afara orelor de vârf, în zone urbane, conectivitate periferică către rețeaua principală de transport public, soluții B2B pentru companii mari, transport medical non-urgent, servicii turistice și recreative.
DRT contribuie la utilizarea mai eficientă a resurselor de transport public, acoperind cerințe de mobilitate inaccesibile prin opțiunile tradiționale.

Cristian Radu

 

IAA Transportation 2024

IAA Transportation 2024
(0 voturi)
Miercuri, 22 Ianuarie 2025
Prima ediție a evenimentului IAA Transportation (anterior cunoscut ca IAA Commercial Vehicles) a avut loc în 1897 la Berlin, Germania. Inițial, evenimentul a fost dedicat exclusiv automobilelor, dar ulterior s-a extins pentru a include vehicule comerciale, autobuze, autocare și soluții de transport și logistică. De-a lungul timpului, IAA s-a împărțit în două evenimente distincte: IAA Mobility, axat pe automobile, și IAA Transportation, dedicat vehiculelor comerciale și soluțiilor de transport.
Ediția din anul a 2024 a evenimentului IAA Transportation, desfășurată între 17 și 22 septembrie la Hanovra, a pus accentul pe inovațiile din domeniul transporturilor comerciale și al logisticii, cu un interes deosebit pentru electrificare și soluții sustenabile. Deși prezența producătorilor de autobuze a fost modestă, expoziția a adus în atenție modele și tehnologii care marchează tranziția către vehicule fără emisii.
Iată cateva lansări și inovații importante, in cadrul evenimentului:
Daimler Buses:
A prezentat eCitaro K, un autobuz electric compact de 10,6 metri, ideal pentru utilizare urbană și în spații înguste. Vehiculul oferă o capacitate maximă de 84 de pasageri și este echipat cu baterii de 4 până la 6 module (392-589 kWh), asigurând o rază de viraj de 17,3 metri. Configurația de baterii permite autonomie extinsă și încărcare adaptabilă la diferite scenarii.
King Long
Prototipul Merry Combo a impresionat prin designul său modern și capacitatea de transport de 55 de pasageri. Cu o baterie de 528 kWh și o autonomie de 516 km, autocarul este gândit pentru transportul pe distanțe lungi. Suspensia frontală independentă ZF și motorul electric cu până la 480 kW evidențiază tehnologia de ultimă generație.
Wisdom Motor
A adus două vehicule pe hidrogen: autobuzul interurban U12FC200 (cu o celulă de combustibil Ballard de 200 kW și baterie CATL de 58 kWh) și un autocar de 55 de locuri. Vehiculele oferă rezervoare de hidrogen la 700 de bari, asigurând o capacitate de până la 44 kg și o autonomie considerabilă.
Bluebus (Franța):
A expus autobuze electrice compacte de 6 și 12 metri, continuând tradiția vehiculelor eficiente și prietenoase cu mediul.
Iveco Bus și ZF
Colaborarea lor s-a concretizat în lansarea unei noi generații de soluții de mobilitate electrică, inclusiv axe electrice și transmisii avansate. Această schimbare marchează trecerea de la soluțiile Siemens la cele dezvoltate intern.
Producători și Prototipuri Remarcabile:
Habas (Turcia)
A prezentat modele precum Alfa City E (autobuz electric urban de 8,2 metri), Alfa Lux E (autocar midi electric) și ComfortCity H2 (autobuz urban de 12 metri cu celule de combustibil și motor electric Voith).
Scania și Higer
Seria Fencer, produsă în colaborare cu Higer, marchează debutul comercializării autobuzelor electrice Scania în Germania.
CATL
Sistemul de baterii Tectrans, cu o densitate energetică de 175 Wh/kg, a fost special conceput pentru autobuzele de lungă distanță. Bateriile optimizează consumul de energie și asigură performanțe constante în condiții de operare extreme.
Premiul „Autobuzul Anului 2025”

Câștigătorul Solaris Urbino 18 Hydrogen, un autobuz articulat alimentat cu hidrogen, a fost recunoscut pentru tehnologia sa avansată și contribuția la mobilitatea sustenabilă. Este pentru prima dată când un vehicul cu hidrogen câștigă acest prestigios premiu.
IAA Transportation 2024 a evidențiat tendințele emergente din industria transportului public, cu un focus pe electrificare, hidrogen și soluții de mobilitate sustenabilă.
Deși numărul producătorilor de autobuze a fost mai mic decât în anii precedenți, modelele și tehnologiile prezentate sugerează un viitor promițător, axat pe reducerea emisiilor și creșterea eficienței operaționale.

Cristian Radu
 
PUBLICITATE

Nova TV - Tu contezi!

Materiale video recente

Jurnal 11 februarie

(Ştirile Nova)
Jurnal 11 februarie
Jurnal 10 februarie

(Ştirile Nova)
Jurnal 10 februarie
Emisiune 7 februarie

(Punct şi de la capăt)
Emisiune 7 februarie
Jurnal 7 februarie

(Ştirile Nova)
Jurnal 7 februarie

Hart Hotel